poniedziałek, 4 kwietnia 2011

Kto zwołuje zebrania zarządu?

Kodeks spółek handlowych nie zawiera przepisów dotyczących zasad zwoływania ani odbywania posiedzeń zarządu, takich jak ich częstotliwość, miejsce obrad, osoby uprawione do zwołania, tryb i termin zwołania. Jednak takie zasady mogą zostać zapisane w umowie spółki lub w regulaminie zarządu.

Postanowienia regulaminu zarządu mogą dowolnie określać częstotliwość odbywania posiedzeń zarządu, np. raz w miesiącu lub raz w tygodniu w stałym, dowolnie obranym dniu. Warto pamiętać, że terminy posiedzeń zarządu powinny jednak być określone w taki sposób, aby możliwe było prawidłowe zawiadomienie członków zarządu. Oznacza to, że w zawiadomieniu powinny być określone: data, godzina i miejsce posiedzenia zarządu. Zawiadomienie o posiedzeniu zarządu powinno dotrzeć do członków zarządu z odpowiednim wyprzedzeniem, wcześniej niż w dniu, w którym ma odbyć się posiedzenie.

Regulamin zarządu powinien określić, kto w spółce jest uprawniony do zwoływania posiedzeń. Najczęściej jest to prezes zarządu. Regulamin zarządu powinien także wskazywać sposób, w jaki członkowie zarządu są zawiadamiani o posiedzeniu zarządu.

Co prawda przepisy ksh nie określają trybu zwoływania posiedzeń zarządu, a jedynie mówią, że uchwały zarządu mogą być podjęte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu zarządu. Wobec tego sposób zwołania członków zarządu na posiedzenie zarządu może być dowolny. Ważne jest tylko, aby był on ustalony w regulaminie zarządu i przestrzegany przez osoby zwołujące posiedzenie.

Więcej o kwestiach związanych z codziennym funkcjonowaniem zarządu spółki z o.o. przeczytasz w poradniku „Doradca Prezesa spółki z o.o.”.

Brak komentarzy:

FACEBOOK