czwartek, 12 maja 2011

Kto zwołuje zebrania zarządu?

Kodeks spółek handlowych nie określa zasad zwoływania ani odbywania posiedzeń zarządu, takich jak ich częstotliwość, miejsce obrad, osoby uprawione do zwołania, tryb i termin zwołania. Takie zasady mogą jednak zostać określone w umowie spółki bądź w regulaminie zarządu.

W regulaminie zarządu można dowolnie określić, jak często będą się odbywały posiedzenia zarządu, np. raz w miesiącu lub raz w tygodniu w stałym, dowolnie obranym dniu. Terminy posiedzeń zarządu należy jednak określić w taki sposób, aby było możliwe prawidłowe zawiadomienie członków zarządu (wskazujące datę, godzinę i miejsce). Zawiadomienie o posiedzeniu zarządu powinno dotrzeć do członków zarządu z odpowiednim wyprzedzeniem, wcześniej niż w dniu, w którym ma odbyć się posiedzenie.

Regulamin zarządu powinien określić, kto w spółce z o.o. jest uprawniony do zwoływania posiedzeń. W praktyce najczęściej to prezes zarządu zwołuje posiedzenia zarządu i to jego regulamin zarządu wskazuje jako uprawnionego do tego. Regulamin zarządu powinien wskazywać sposób zawiadomienia członków zarządu o posiedzeniu zarządu.

Przepisy ksh nie określają trybu zwoływania posiedzeń zarządu, a jedynie mówią, że uchwały zarządu mogą być podjęte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu zarządu. Wobec tego sposób zwołania członków zarządu na posiedzenie zarządu może być dowolny, istotne jest tylko, aby był on określony w regulaminie zarządu i przestrzegany przez osoby zwołujące posiedzenie.

Więcej o kwestiach związanych z codziennym funkcjonowaniem zarządu spółki z o.o. przeczytasz w poradniku „Doradca Prezesa spółki z o.o.” w artykule p. mec. Anny Zak, z którego pochodzi powyższy fragment.

Brak komentarzy:

FACEBOOK